~AHLAN WASAHLAN~

Saturday, February 12, 2011

*aku mengimpikan*




Ya ALLAH Ya Tuhanku
aku tidak mengimpikan si dia yang perfect
kerna aku jua bukanlah perfect
silam ku amat kelam
terlalu banyak dosaku padaMu
aku adalah masih dalam perjalanan mendidik diri menjadi hambaMu yang solehah
yang mengharapkan keredhaanMu
aku tidak mencari teman seperti Nabi Adam
kerna aku bukanlah sesempurna Siti Hawa
aku juga tidak mencari teman setampan Nabi Yusuf
kerna aku bukanlah Zulaikha
aku juga tidak mengharap teman seperti kekasihMu Muhammad S.A.W
kerna aku tidak mampu menjadi seperti Siti Khadijah
aku juga tidak mencari teman sehidup semati seperti Saidina Ali
kerna aku tidak setabah Siti Fatimah
aku hanya mengharapkan
seseorang yang mampu membimbing aku ke jalanMu
membimbing ku dan menegurku jika aku berbuat kesalahan
yang boleh menjadi imam kepada solatku
yang mampu menghidupkan malam-malamku tahajud kepadaMu
seseorang yang InsyaAllah aku akan menjadi pendampingnya
di syurga Mu kelak
AMIN. . .



by :)

No comments: