~AHLAN WASAHLAN~

Wednesday, February 16, 2011

~Ya akh~

Ya akh,
Afwan...
Aku bukanlah wanita yang mudah utk kau dampingi…
Aku juga bukanlah wanita yang mudah membalas cinta si lelaki…
Aku bukanlah wanita yang mudah beramah mesra dengan yang bukan muhrimku..
Aku bukanlah wanita itu..
Kerana aku sedar aku harus menjaga diriku…
Hanya untuk yang bergelar zauj bagiku…

Ya akh,
Ana asifah kerana menolak permintaanmu…
Ketahuilah sesungguhnya aku menolakmu kerana engkau tidak halal bagiku..
Andai boleh aku ingin memberitahumu akan perasaanku…
Tetapi aku tidak mampu kerana syariat di hatiku…
Bagiku permintaanmu itu sungguh tidak berasas…
Adakah ini yang islam ajarkan kepadamu???
Mengapa harus kau mengikut cara barat dengan mengajakku ber”couple”??
Mengapa???
Sedang kau mengetahui ia bukan jalan yang harus diikuti..
Tika itu hilang rasa hormatku padamu ya akh…

Engkau bersungguh-sungguh mengatakan engkau sayang dan cinta padaku…
Tapi tidakkah kau mengetahui…
 ia sebenarnya mengajakku dan dirimu kepda perkara yang hanya menjebak diri kepada mendekati zina???
Inikah bukti cintamu???
Sungguh ia bagiku menjatuhkan maruahmu sebagai seorang lelaki…

Aku tidaklah memerlukan lelaki yang bijak bermadah kata…
Yang memberi janji itu dan ini…
Tapi cukuplah bagiku lelaki itu menjadikan islam sebagai cara hidupnya…
Yang melebihkan akhirat dari dunianya…
Yang menjaga dirinya dari fitnah duniawi…

Aku hanya memerlukan lelaki sebegitu…
Dalam meniti hari-hari mendatang…
Tetapi ia tidakkan menjadi sebuah realiti…
andai aku hanya berharap tanpa usaha…
Apa yang harus dilakukan adalah memperbaiki diri…
Membuang karat-karat jahiliyah yang ada dalam diriku…
Berusaha menjadi yang lebih baik dan terbaik dari masa laluku…

Ya akh,
Alhamdulillah…
Syukur ke hadrat-Nya…
Tidak ku sangka penolakanku terhadapmu itu ada hikmah yang tersembunyi…
Teringat aku pada surah Al-baqarah:216…
“boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal ia baik bagimu,
Dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu..
Allah Maha Mengetahui sedang kamu tidak mengetahui”..
Ia bukanlah suatu yang sia-sia..
Kerana tidaklah Allah jadikan sesuatu itu dengan sia-sia..
Tidak perlu ditangisi…
Kerana kini aku bahagia…
Cukup bahagia…

Aku harap engkau mengerti Ya akh…
Moga engkau belajar dari apa yang terjadi…
Allah telah menetapkan syariat untuk kita ikuti..
Maka, janganlah sesekali memilih yang selain dari itu..
Allah telah berfirman “Dan janganlah kamu mencampuradukkan kebenaran dengan kebatilan
Dan janganlah kamu sembunyikan kebenaran sedang kamu mengetahuinya”… (2:42)
asif..

BeR!H@t! Mu H@ny@ UntUk ALLAh, P@$t! ALLAh teMuk@N P@D@ Mu PeMiLik TeRB@!k,
K!R@Ny@  T!@d@ C!Nt@ In$@N! UnTukKU, CuKuPlAH C!Nt@ ALLAh PenYuLuh h!DUp KU...
MoG@ KeLak @Kn @dA C!Nt@ UntUk Ku D@R!pada !n$@N yg MenC!nTA! ALLAH,
sebagaimana  C!nt@ Ku TerH@d@pnYA,
Moga C!nt@ kepada ALLAH memenuh! Ru@ng H@T!Ku,
T!D@k BeRbelah B@Gi hanya Untuk-Nya

KeMb@R@ $uF!
170211/2.00am



No comments: