~AHLAN WASAHLAN~

Friday, February 25, 2011

betul lah kata-kata ini "don't judge a book by it's cover" aku dan kawan aku dah salah buat judgement terhadap this person. ingatkan dia nie lain dari yang lain BUT sorry to say , sama je macam yang lain. ingatkan die permata among the glass.....
 .
ak teringat juga ada satu hadis yang diriwayatkan oleh Muslim dari Abu Hurairah:
"telah tertulis atas anak Adam akan nasibnya dari sudut zina akan bertemu dalam hidupnya, tidak bisa tidak. maka kedua matanya, zinanya adalah memandang, kedua-dua telinganya,zinanya adalah mendengar. lisan zinanya adalah berkata. tangan zinanya adalh menyentuh, kaki zinanya adalah berjalan. dan zinanya hati adalah ingin dan angan-angan,"
aku pun bukanlah baik sangat untuk menghakimi orang macam nie but aku tahu janji Allah adalah pasti dan aku yakin dengan janjiNya.
syaitan ada dimana-mana untuk menggoda anak cucu Adam.
Ya Allah jauhilah aku dari lembah zina. . . . .
sedarlah wahai sahabat-sahabatku.....syaitan sentiasa ada 1001 cara untuk menyesatkan kita......mereka tak akn berhenti sampai berlakunya hari kiamat. .

No comments: